عنوان: امام حجة بن الحسن العسکری صاحب الزمان(عج)
موضوع: سیره امام الزمان(ع)
زبان: فارسی
نویسنده: موسی خسروی
ناشر: کتاب فروشی چاپ خانه اسلامیه
محل چاپ: تهران
تعداد صفحات: 280 صفحه

معرفی کتاب:

در این اثر بخشی از معارف اسلامی با یک روش خاص و در دویست و هشتاد صفحه به شرح زیر نگارش شده است:
در این بخش درباره جایگاه امامت از دیدگاه شیعیان و ضرورت وجود امام برای جامعه و لزوم شناخت امام(ع) مطالبی ارائه می‏شود.
درباره مادر امام زمان(ع)، سرگذشت آن بانوی بزرگ، ازدواجشان با امام حسن عسکری(ع)، وقایع ولادت حضرت مهدی(عج)، لقب‏ها و کنیه‏های امام زمان(ع) و دلیل ممنوعیت گفتن اسم خاص حضرت مباحثی است در این بخش به چشم می‏خورد.
همان گونه که از عنوان این بخش برمی‏آید مطالب آن بخشی از روایات منقول از پیامبر(ص) و ائمه(ع) درباره حضرت مهدی(ع) است. همچنین به بعضی از آیات که تفسیر به ظهور حضرت شده است در این بخش مورد اشاره قرار گرفته است.
در این بخش اشاره می‏گردد امام باید از روی دلیل و برهان شناخته شود. از آنجا که یکی از راه‏ها، معجزه ها و کرامات است، در این بخش پس از توضیحاتی در زمینه غیبت صغرا، به برخی از معجزه‌های امام زمان(ع)، موضوع توسل به حضرت و حکایت‏های موجود در این‏باره پرداخته می شود. در پایان نیز از نواب اربعه معرفی کوتاهی می‏شود.
مجموعه‏ای از حکایات مربوط به دیدار با امام زمان در دوره غیبت صغرا که حدود ده حکایت است.
مسئله عمر طولانی از دیدگاه قرآن، تاریخ، علم و...
آزمایش مردم، آمادگی و استعداد، هراس از کشته شدن، بیعت نداشتن از کسی، پیدایش مؤمنان از پشت کفار از جمله مواردی است که در این بخش درباره آنها مطالبی گفته می شود.
در این بخش که در بخش پایانی کتاب است، حدود دوازده حکایت از دیدار‏های نیک بختانی است که در این دوره به حضور حضرت شرفیاب شده‏اند.
با ارائه فهرست مطالب کتاب در صفحات پایانی، مجموعه مطالب کتاب به پایان می‏‏رسد.
منبع مقاله : pajuhesh.irc.ir